Zainteresované strany v ISO normách - QC Group.cz

Zainteresované strany v ISO normách a jejich očekávání podle kapitoly 4.2. Nějak se nám pořád pletou s interními aspekty podle kapitoly 4.1. Pojďme si tedy vysvětlit ten rozdíl.

Zásadní je slovo OČEKÁVÁNÍ. Čeština nám báječně napovídá, jakým úhlem pohledu se máme na tento požadavek z pohledu rizik a příležitostí dívat. Dívat se máme na něj z pohledu těchto stran, ne z pohledu, co trápí firmu. 

To, co trápí firmu, řešíme v kapitole 4.1. 

Krásně je vidět rozdíl na skupině zaměstnanci.

Interní aspekt dle 4.1 je nedostatek kvalifikovaných zaměstnanců. Rizikem pro firmu je zmetkovitost nebo opožděné dodávky. Zaměstnance to, ale upřímně moc netrápí, když ví, že je stejně potřebujete.

Očekávání zaměstnanců dle 4.2 jsou benefity. Riziko pro firmu je to, že ji zaměstnanci stojí peníze, nebo naopak příležitost, jak přitáhnout kvalitní pracovníky.

A takto si definujete do kontextu očekávání dalších důležitých stran, kam patří:
➡️ zákazníci (kvalita, servis)
➡️ vlastníci, akcionáři (zisk, dobré jméno)
➡️ dodavatelé (rámcové kupní smlouvy)
➡️ nájemci prostor (revize, funkčnost zařízení)
➡️ veřejnost, sousedé (klid, nízké environmentální dopady)
➡️ obec a stát (daně, dodržování legislativy)
➡️ nadace (slíbená podpora)
➡️ banky a pojišťovny (smlouvy)
➡️ poskytovatel preventivní lékařské péče (smlouva)

 

Aktuální školení a konference