Jak se zachovat z hlediska ISO, pokud dojde ve firmě ke změně adresy, případně loga firmy. Je zapotřebí aktualizovat veškeré řízené dokumenty ISO, směrnice, formuláře, atd.?
K této situaci ve firmách dochází poměrně často. Bohužel z pohledu řízení ISO dokumentace je to změna jako každá jiná a měla by se do dokumentů promítnou. Protože se ovšem jedná o velké množství dokumentů, které je třeba revidovat, osvědčilo se nám postupovat podle následujících bodů.
Doporučený postup při aktualizaci dokumentace ISO
- S aktualizací začněte co nejdříve po změně loga či adresy. První na řadě budou politiky, příručky, kontext organizace, organizační řád, organizační schéma, webové stránky.
- Pokračujte aktualizací při pravidelné revizi dokumentu (bývá nastaveno na 1-2 roky) nebo při jiné významné změně, kdy dokument musíte stejně revidovat a vydat jeho revizi, pak změníte i logo, případně adresu pokud se v dokumentu nachází.
- U závazných dokumentů, které jsou schvalovány nebo projednávány se státními orgány (např. Plán havarijních opatření, Provozní řády), jste ze zákona povinni tuto změnu nahlásit a zaslat jim revidovaný dokument ,co nejdříve.
Certifikační orgán bývá zhruba do roka od změny benevolentní u dokumentů nižší vrstvy (např. technologické postupy, návodky, interní postupy), přesto byste neměli zapomenout postupně převést i tyto dokumenty.
Aktuální školení a konference
Požadavky ISO 45001:2018, 23. 3. Pardubice / online
LEAN – metody zlepšování a řešení neshod, 4. 4. online školení
Zpráva o přezkoumání QMS a firemní cíle, 4. 4. online školení
Manažer kvality – komplexní vzdělávací cyklus, 18. 4. - 25. 5. Pardubice / online
Požadavky ISO 9001, 18. 4. - 19. 4. Pardubice / online
Interní auditor ISO 9001, 18. 4. - 19. 4. Pardubice / online